Translate

lördag 28 januari 2017

Lördag


Ja som vanligt klagar jag. Det har varit en hemsk dag idag också. Jag ska inte gå in på några väsentliga problem som hänt idag. Men allt är åt helvete.

Jag får antagligen avliva min Norska Skogskatt därför att hon har råkat ut för någon elaka jävel som antagligen har sparkat henne i ansiktet. Hon luktar död och pina och pälsen är så tovig, jag aldrig har sett henne förr så hemsk. Men jag får inte röra henne. Hon fräser och sticker och gömmer sej när jag försöker hjälpa henne med bland annat pälsen. Troligtvis har några tänder gått åt helvete också för hon äter bara våtfoder och det rinner var ur munnen på henne så hon har tappat mycket päls under hakan och neråt. Har pratat med en veterinär och han sa att i och med att hon ska fylla 14 år i sommar, så kan de inte söva henne. Jag funderar på att ge henne en stesolid så jag kan fixa pälsen på henne  och titta i munnen. Det var vad veterinären sa till mej. Jag ska försöka, men få i henne en tablett är inte lätt. Jag får väl krossa den tillsammans med något gott hon tycker om. För jag vill inte avliva henne. Jag älskar min lilla Kajsa-Stina.


Så här brukar hon se ut i vanliga fall, men nu ...

Jag är så ledsen, det finns inga ord. Jag bara gråter när jag tittar på henne.

Inga kommentarer: