Translate

lördag 7 januari 2017

År 2017s början för mej

Jag började det nya året med halsfluss och öroninflammation med feber och rösten försvann. Jag kunde inte ringa och gratulera min bror som fyllde 70 år den 2 januari, så han undrar säkert om jag har glömt bort honom. Men det har jag inte. Jag ska försöka ringa idag och hoppas att jag får fram några hesa ord.




Och när jag vaknade klockan 3 nu på morgonen så hade jag inget vatten. Det har varit - 20 grader kallt, så vattnet har frusit. Det börjar inte så bra i år. Och törstig är jag, inget att dricka. Hade det varit snö ute kunde jag ta in och tina den, koka naturligtvis, men ingen snö. Bara kallt. Fy fan!!



Jag sitter här vid datorn och väntar på att klockan ska bli i alla fall 7, så jag kan ringa min hyresvärdinna om problemet, men hon har säkert inget vatten hon heller. Vi får fråga Bästa grannen om han kan fixa lite vatten åt oss. Om han är hemma. Det är ju Helg så han är väl hos sin kvinna antagligen.

Det är bara elände. Jag som önskade att det nya året skulle bli bättre än förra, men det verkar som det blir värre än någonsin.
Hoppas Du har det mycket bättre än jag!


Inga kommentarer: