Translate

söndag 18 mars 2018

HUMOR

ÖNSKEDRÖMMEN

Susanne var i sen 30 års ålder och fortfarande ogift. Hon hade liksom bara svårt att träffa män. De män hon mot förmodan träffade visade sig vara skitstövlar. Till slut så bestämde hon sig att sätta in en annons i tidningen. Hon skrev:

Söker en man som inte kommer att slå mig, som inte kommer att lämna mig och som är bra i sängen.

Flera dar gick och hon hade inte fått något svar på annonsen. En dag när hon var nere i källarenoch tvättade, knackade det på dörren. Hon gick upp och öppnade och där satt en man i rullstol som varken hade armar eller ben.
- Kan jag hjälpa dig? frågade hon.
- I’m the man in your dreams sa han.
- VA?
- Jag läste din annons i tidningen och jag är den perfekta mannen. Jag kan inte slå dig eftersom jag inte har några armar. Jag kan inte lämna dig eftersom jag inte har några ben.
- Men är du bra i sängen då? frågade hon.
- Hur tror du jag knackade på dörren?


EN SLIPAD ADVOKAT

Försvarsadvokaten blev efter hand irriterad på domaren, som oupphörligen ställde närgångna frågor. Då advokaten slutligen höll sitt stora tal sa han:
- Jag är inte så dum som ni herr domare...
Så slog han i ett glas vatten åt sej, drack en skvätt och fortsatte:
- ...tror.



PORSLINSBRÖLLOP

En hustru vaknar tidigt en morgon och upptäcker att mannen inte ligger bredvid. Hon misstänker att han redan gått upp för att överraska henne, eftersom de firar 20årig bröllopsdag idag.
Hon väntar, men mannen kommer inte, så kvinnan sätter på sig morgonrocken och går ner i köket.
I mörkret sitter hennes man vid bordet med en kopp kaffe och stirrar tomt framför sig.
- Men hörru, har du suttit här hela natten, säger kvinnan och slår sig ner bredvid.
- Minns du när vi träffades, säger mannen utan att se på henne.
- Hihi,jaa... Jag visste väl att du skulle komma ihåg
- Hur kan jag glömma, suckar han och stirrar fortfarande tomt framför sig.
Han fortsätter:
- Minns du när din pappa kom på oss i baksätet på min bil?
- Mmm... Kvinnan suckar och tänker tillbaka på gamla minnen, då hon bara var 16 år och han 21.
Han fortsätter:
- Minns du när han hittade oss i garaget och förde blåslampan mot mitt huvud och skrek:
- Antingen gifter du dig med min dotter eller så skickar jag dig i fängelse i 20 år...
- Hihi, jaa...
- Mm... Jag hade varit en fri man idag...





Inga kommentarer: