Translate

fredag 5 januari 2018

Ja, då har vi börjat på det nya året


Och så här ser det ut idag. Ingen snö, plusgrader och lite regn då och då. Ingen snö, den har regnat bort. På väderprognosen varnar de för översvämningar ... Inte bra. Men jag är glad 😊 att det inte är en massa snö och minusgrader. Halt blir det då.

Min Jul och Nyår var väldigt tråkig. Ensamt och mycket ledsen har jag varit. Jag saknar min lilla älskade 💝💞 Mamma. Det blev så tomt efter hennes bortgång för drygt 1 år sedan. Min bror och jag brukade åka till henne på Julafton. Men så blir det aldrig mer. Det är så svårt att komma över sorgen. Så det har bara varit tårar hos mig. Ingen julmat. Det orkade jag inte med. Jag åt som vanligt och jag pyntade inte heller till Julen. Jag har ingen energi och jag går inte upp i vikt fast jag äter. Jag vet inte vad det beror på.

Men nu går vi mot ljusare tider. Jag tycker det märks redan. Solen saknar jag också, det är alltid, varje dag mulet och regn. Trist. Men jag får försöka rycka upp mig lite och försöka ta tag i en mängd saker jag måste göra i mitt boende. Rensa ut allt gammalt och slänga gamla kläder och annan skit jag har samlat på mig och köpa något nytt, både till mig själv och till min lya. Det ska bli positivt, tror jag.

Jag har inget självförtroende längre. Vet inte var den tog vägen. Den försvann med Mamma. Och jag vet inte hur jag ska få tillbaka den eller om det heter det, självförtroendet ...

Skit samma. Jag MÅSTE försöka få en ändring på mitt liv. Kan inte leva på det här viset längre. Jag bryr mig inte om någonting, bara min lille katt Simson. Men nu SKA det bli ändring på Anderssons dotter. Det har jag bestämt!!

Inga kommentarer: