Translate

lördag 11 november 2017

Roliga historier

Poliskontroll  

Igår blev jag stoppad i en poliskontroll och polisen sa:
- Detta är en körkortskontroll, var vänlig och kliv av bilen. Ni har druckit.
- Jag försäkrar att jag inte har druckit något.
- Ok, då ska vi genomföra ett litet prov. Föreställ er att ni kör på en dåligt belyst väg. Plötsligt ser ni två ljus komma emot er. Vad är det?
- Det är en bil.
- Javisst, men är det en Mercedes, en Audi, eller en BMW?
- Jag har ingen aning.
- Alltså är ni berusad.
- Jag försäkrar. Jag har inte druckit något.
- OK. Vi försöker igen. Föreställ er att ni kör på en dåligt belyst väg. Plötsligt ser ni ett ljus komma emot er. Vad är det?
- En motorcykel.
- Javisst, men är det en Honda, en Kawasaki eller en Harley?
- Jag har ingen aning...
- Som jag sa. Alltså är ni berusad.
Jag började nu surna till en aning så jag sa:
- Jag har en motfråga. Föreställ er att ni ser en kvinna, stående vid ett gathörn, i nätstrumpor, högklackade skor och en mycket kort kjol. Vad är det?
- Ja den saken är klar. Det är en prostituerad.
- Javisst, men är det er dotter, er fru, eller är det er mor.
Sen dess har jag inte haft något körkort.

Gammal vana
Vid en stor lunch fick två advokater tag i varsin ände av ett stort serveringsfat. 
Skämtsamt drog de åt varsitt håll, vilket gav anledning för en i sällskapet att fråga:
- Vad är det där för några?

- Jo, det är ett par advokater och nu försöker var och en få rätten på sin sida...


Hyllan med kondomer
En 12-årig pojke gick in i en affär med sin pappa.
När de gick förbi hyllan med kondomer frågade pojken sin pappa vad det var för något.
Pappan sa:
- Det där är kondomer, dem använder man när man vill ha säker sex...
Då frågade pojken:
- Varför finns de bara tre i den där?
Pappan svarar:
- Jo, det där är för högstadiets pojkar. En för fredag, en för lördag och en för söndag.
Pojken pekade på ett annat paket. 
- Varför är det 6 st i den då?
Pappan säger:
- Det är för gymnasiekillar. Två för fredag, två för lördag och två för söndag.
Pojken frågar till slut:
- Och 12-packt då?
Pappan blir lite tårögd och förklarade sedan:

- Jo, min son, de där är för gifta män... Januari, februari, mars...



Inga kommentarer: