Translate

torsdag 2 november 2017

Vårdcentral och Apotek



Jag är sjuk och tar 13 olika sorters mediciner. När min läkare förlängde mina recept blev allt tokigt.
Jag får så kallad Apodos  var 14 dagar, för annars kan jag inte hålla reda på allt jag ska ta. Det har fungerat bra hittills. Men i förra veckan när jag kom hem och kollade Apodosen saknades 4 sorters mediciner.
Jag ringde Apoteket, som var mycket otrevliga, sedan ringde jag till Vårdcentralen, där var de trevliga och skulle rätta till felet. Men inget hände. Jag skulle få mina mediciner till ICA här i Hovmantorp.
Så det var bara att börja ringa igen. Svaren som jag fick var att de var skickade till ICA-butiken.
Jag ringde till ICA, men ingen medicin till mig.
Fortsatte att ringa, nu till Vårdcentralen igen, där sa de att recepten hade skickats till Apoteket i Lessebo och att de skulle skicka medicinerna till ICA. De skulle också kontrollera att det fungerade.
Det har det inte gjort.
Jag fick ett sms från Apoteket igår först, att de hade skickat medicinerna samma dag. Och idag fick jag ett nytt sms där det stod att jag kunde hämta på ICA. Men jag litade inte på någon så jag ringde ICA. Tror du att det hade kommit något till sjuka mig? Nej!
Så nu lever jag på hoppet att leveransen kommer i morgon.
Jag orkar snart inte med mer tråkigheter. Jag är så sjuk, så jag bara ligger i sängen. Orkar ingenting.
Det var ett helvete att sätta mig vid datorn och skriva av mig detta.


Inga kommentarer: