Translate

fredag 13 oktober 2017

Oktober 13 2017, Fredag

Så här ser väderprognosen ut för imorgon och 3 dagar framåt:


Det ser väl bra ut för att vara i Oktober. Men vinden, den vinden, den slipper vi aldrig. Konstigt att vi inte blåser bort.

Igår vaccinerades min katt Simson. Min hyresvärdinna har ett kattpensionat och en gång om året ser hon till att veterinären kommer och vaccinerar alla katter här i Hovmantorp. Det är toppenbra att slippa åka till Växjö Djursjukhus bara för en vaccination. Simson var så slö efter sprutan, men idag är han som vanligt igen.



Ja det är jag verkligen. Jag har värk i hela kroppen, mest i ryggen. Ny medicin har jag fått, den innehåller morfin, så den hjälper. Men jag blir alldeles yr i huvudet och har svårt att fokusera blicken. Och jag kan inte gå ut i solskenet för benen är som gele'. Jag går som en "fyllehund". Och jag som behöver gå och handla lite mat till mig. Jag får vänta några timmar så blir det kanske bättre.
Men det är ju fredagen den trettonde, så om jag går ut kanske jag trillar omkull ... Vem vet?



Inga kommentarer: